Planetárium se ztrácí v zoufalé mezihvězdné prázdnotě
Dvě krásné americké sestry na cestě za štěstím do pařížského kulturního kvasu, spiritistické seance a komunikace s dušemi drahých zemřelých, výstřední filmový producent s temnou minulostí a magické kulisy evropského velkoměsta v předvečer druhé světové války. Režisérka Rebecca Zlotowski držela v rukou ty nejlepší karty s bonusovým žolíkem v podobě krásné Natalie Portman v hlavní roli. Přes veškeré trumfy v rukávu však ani jedno z témat nedokázala smysluplně rozvinout a výsledkem je skoro dvouhodinová filmová nuda.
V pařížském šantánu se zrodí myšlenka natočit první duchařský film na světě
Sestry Laura (Natalie Portman) a Kate (Lily Rose Depp) si v Paříži vydělávají spiritistickými seancemi, za úplatu rovněž nabízejí soukromá sezení, kdy zájemcům umožní autentická setkání s drahým zemřelým. Tyto dvě krásné mladé Američanky okouzlí bohatého filmového producenta Andrého Korbena (Emmanuel Salinger), i on na vlastní kůži vyzkouší jejich seanci. Uvěří a posedne ho myšlenka stvořit film, kde zachytí skutečného ducha. Do této chvíle film poměrně baví, angličtina se střídá s francouzštinou, jde o příjemné osvěžení v záplavě anglofonních filmů.
Producent André začíná být myšlenkou avantgardního filmu posedlý, na povrch vyplouvá jeho intenzivní angažovanost v pornografických snímcích. Lauru o této skutečnosti informuje její momentální milenec, dívka je v šoku a nevěří. Natočit film s duchy se rovněž nedaří, tajemno ani temné síly se nekonají. Filmové postavy kroutí hlavou a o to víc se diví skutečný divák sedící v kinosále. Na plátně i v reálu lidé přemýšlejí, o čem to vlastně celé je.
Skutečný život filmového producenta skýtá tolik možností, režisérka ani jednu nevyužila
Nabízí se možnost pohrát si s minulostí skutečného Bernarda Natana, jehož život volně inspiroval postavu producenta Andrého. Životní příběh židovského filmového producenta z Rumunska, experimentátora stříbrného plátna a průkopníka francouzských pornografických filmů by mohl být zajímavým kořením příběhu, bohužel i tuto možnost režisérka srdnatě odkopává. Ve snímku je Andrého kontroverzní život naznačen, luxus, drogy, alkohol a touha po životě bez závazků zde vyznívají poněkud rozpačitě. André působí zmateně a přes svůj věk někdy i dětsky.
Film zachraňuje talentovaná Natalie Portman a křehká Lily Rose Depp
Poslední záchrannou brzdou snímku je krásná tvář Natalie Portman, která potěší ze všech úhlů, naději představuje také křehká herecká naděje, dcera Johnnyho Deppa Lily Rose Depp. Dámy se snaží a jejich hereckému výkonu nelze nic vytknout, pochvalu si film zaslouží rovněž za detailně propracované kostýmy, detaily a skutečně vynikající kameru. Bohužel výsledný snímek nedává smysl, divák nechápe, co se na plátně děje.
Režisérka Rebecca Zlotowski zdůrazňuje význam intimních hovorů žen, kterým mužští režiséři údajně nevěnují dostatek pozornosti. I zde se její snaha míjí účinkem, plytké hovory bez smyslu plynou, nic zajímavého se nekoná. Kdo si chce oprášit znalosti francouzského jazyka, užívá si pohled na předválečnou módu a je skalním fanouškem Natalie Portman, toho film potěší. Kdo jde za příběhem, odejde zklamaný.