Padla poslední klapka futuristického seriálu Carnival Row
Orlando Bloom jako detektiv podezřelý z několika záhadných vražd. Carnival Row byl jednou z nejnákladnější produkcí natáčených v České republice od zavedení filmových pobídek. Natáčet se začalo v říjnu 2017, filmaři pracovali v ateliérech na Barrandově i v české krajině.
Seriál vznikal kompletně v České republice, přes tři měsíce se natáčelo a přípravy zabraly dalších pět měsíců, začaly už v květnu 2017. Přes šedesát procent záběrů vznikalo v ateliérech, na pozemku barrandovských studií vyrostly kulisy fiktivního viktoriánského města a v ateliérech řada dekorací. Na jejich stavbě se podílelo kolem čtyř stovek českých řemeslníků. Točilo se i v Prachovských skalách, v Liberci, na zámcích Frýdlant a Krnsko.
Děj osmidílného seriálu se odehrává ve fiktivním neo-viktoriánském městě, kde spolu žijí mýtické bytosti, které byly nuceny uprchnout kvůli válce ze své země. Mezi zvyšující se populací uprchlíků a místními vrůstá napětí. Příběh zachycuje vyšetřování série vražd, které městu nedají spát a obírají jej o poslední známky vrtkavého míru. V hlavní roli detektiva jménem Rycroft Philostrate uvidí diváci Orlanda Blooma, Cara Delevingne představuje vílu Vignette, která se potýká s lidskými předsudky vůči svému vlastnímu druhu, ale i s tajemstvím, které ji všude pronásleduje.
Režie se jako obvykle u seriálů ujalo více osobností, v tomto případě Paul McGuigan, Jon Amiel, Andy Goddard a Anna Foerster, která u nás v roce 2015 režírovala celovečerní film Underworld: Krvavé války.
Nejnovější seriál společnosti Amazon Studios je dokladem trendu o nákladných a filmově pojatých „televizních“ seriálech a filmech, které dnes netočí jen klasické televizní stanice, ale ve stále větší míře i společnosti zaměřující se na online vysílání. V roce 2017 se pro Amazon u nás točila také jedna epizoda seriálu The Romanoffs a o rok dříve scény pro seriál Patriot.
„Práce na seriálech je produkčně hodně náročná. Natáčení trvá několik měsíců a je mnohem komplikovanější než u filmů, protože zatímco točíte scény do jedné epizody, píší se nové scénáře a vy připravujete natáčení dalších dílů. Je to vlastně jako točit dva a více filmů naráz,“ vysvětluje David Minkowski, který v uplynulém roce se Stillking Features tímto způsobem točil například i první řadu seriálu Genius, jehož hrdinou byl Albert Einstein a který úspěšně odvysílala stanice National Geographic.
Náročnost práce ale není pro české filmové profesionály něco nezvládnutelného, je to přesně naopak. Americký producent Gideon Amir si český štáb nemůže vynachválit: „Česká republika má doslova fantastickou filmařskou základnu. Co se týče uměleckých rukodělných profesí, neexistuje žádné zadání, se kterým by si čeští filmaři neuměli poradit. Cokoli – doslova cokoli po nich chcete, pokaždé přijdou s geniálním řešením. Ale pozor, je to jako s mezilidskými vztahy, které nesmíte brát za samozřejmé. Kvalitu štábových profesí je potřeba hýčkat, stát by měl dbát na vzdělávání talentů,“ dodává na závěr malé varování.
Zdroj: Czech Film Commission